Naturalne i skuteczne metody na redukcję cellulitu

Choć w powszechnej opinii najbardziej skutecznym sposobem na ograniczenie cellulitu jest redukcja masy ciała, to jednak w rzeczywistości sprawa nie jest tak oczywista. Zasada ta bowiem dotyczy jedynie niezaawansowanych zmian skórnych na początkowym stadium choroby.

wyszczuplający balsam na cellulit

Sposoby na ograniczenie cellulitu

Zmiana nawyków żywieniowych oraz ograniczenie ilości spożywanych kalorii przynosi rezultaty w postaci redukcji nadprogramowych kilogramów oraz zmniejszenia widoczności tak zwanej pomarańczowej skórki. Dotyczy to jedynie zmian na początkowym etapie. W przypadku bardziej zaawansowanych etapów choroby konieczne jest podjecie bardziej radykalnych działań, które mają na celu poprawę krążenia krwi, redukcję obrzęków oraz przyspieszenie spalania zmagazynowanego tłuszczu.

Specjalistyczne kosmetyki, w tym krem na cellulit i balsam na cellulit

W szerokiej ofercie sprzedaży dostępne są specjalistyczne kremy na cellulit i balsamy. Ich rolą jest przede wszystkim uszczelnienie naczyń włosowatych. Dobrej jakości balsam na cellulit oraz krem na cellulit powinien zatem zawierać duże ilości flawonoidów. Z tego właśnie powodu tego typu wysokogatunkowe produkty bogate są w wyciągi roślinne z nagietka, lukrecji, szałwii, cytrusów lub alg morskich.  

Usunięcie nadmiaru wody

W celu redukcji cellulitu należy ograniczyć ilość wody w organizmie. Można to osiągnąć redukując ilość spożywanej wraz pokarmem soli, stosowanie ziół moczopędnych oraz regularne spożywanie małych ilości wody. Paradoksalnie właśnie takie działanie zapobiega jej nadmiernemu magazynowaniu.  

Prawidłowa dieta

Ograniczeniu niepożądanego cellulitu sprzyja spożywanie produktów, które wpływają na przyspieszenie przemiany materii, w tym warzyw oraz owoców. Ponadto, produkty te zawierają naturalny błonnik, który pomaga usuwać zalegające w organizmie toksyny oraz witaminę C, która bierze udział w w syntezie istotnego z punktu wiedzenia skóry kolagenu. Krzem, który również wpływa na dobry stan skóry występuje w marchwi, selerze oraz pietruszce, natomiast regulujący gospodarkę wodą potas w pomidorach, orzechach, nasionach roślin strączkowych oraz papryce. Na dobrostan skóry wpływają również nienasycone kwasy tłuszczowe, których bogatym źródłem są ryby.